Види фреону: огляд основних варіантів (R22, R410A, R32)

Види фреону: огляд основних варіантів (R22, R410A, R32)

Ключовим компонентом у системі кондиціонера є хімічна речовина, завдяки якій взагалі можливе те, що робить кліматичне обладнання. Ця речовина називається фреон, і він відповідає за перенесення тепла з внутрішньої частини спліт-системи до зовнішньої. За своїм агрегатним станом фреон може перебувати в газоподібному або рідкому стані, не мати кольору та запаху.

Фреон був синтезований компанією General Motors майже сто років тому і на момент свого відкриття розглядався тільки з позитивного боку, але вже через деякий час у нього з'явилася маса противників, які вказували на негативний вплив, на озоновий шар атмосфери.

Навіть через всі ці роки ведеться непримиренне суперництво між противниками та прихильниками фреону, хоча 100% негативний вплив хімічної речовини на навколишнє середовище не доведено.

Так чи інакше, без фреону людство ніколи не отримало б системи кондиціювання, тому що вони були б не заможні.

Розвитку фреону всі ці роки не стояло на місці, тому сьогоднішні хімічні склади речовини кардинально відрізняються від перших зразків і навіть тих, які використовувалися 10-15 років тому.

До сучасних фреонів пред'являються такі характеристики:

  • Висока пожежна безпека. Фреон не горить у повітрі і не спалахує від прямого контакту з відкритим вогнем.
  • Хімічна толерантність. Речовина не взаємодіє з кислотою та лугом.
  • Відсутність кольору, запаху у будь-якому агрегатному стані.
  • Сучасні види фреону в системах кондиціюванн

Налічує близько 40 різних видів фреону для промислового та побутового використання. Однак для заправки кондиціонерів на даний момент використовує лише три типи:

R22 – це найпоширеніший донедавна тип холодоагенту, від використання якого масово починають відмовлятися. Причиною відмови є те, що в ході його використання було виявлено виділення низки отруйних хімічних елементів при сильному нагріванні (до 250 градусів). На даний момент серед виробників кліматичного обладнання практично не залишилося тих, хто випускає кондиціонери з таким типом холодоагенту.


R410A - зараз найпопулярніша і затребувана марка фреону. Для нього характерне плавне випаровування у разі неполадки контуру, без особливо негативного впливу на людину або довкілля. Кондиціонери з цією маркою холодоагенту чудово справляються зі своїми завданнями, вимагаючи лише своєчасної дозаправки.


R32 – в даний час найпередовіший вид холодоагенту, на використання якого переходять виробники топових моделей. Рано чи пізно він витіснить з використання R410A за рахунок того, що його ефективність і екологічна чистота вище.


Як бачимо, навіть за такий короткий проміжок часу відколи кондиціонери стали доступні масовому споживачеві, у сфері виробництва фреону відбулися великі зміни. Сучасні марки холодоагенту більш продуктивні, безпечні для природи та людини. Їх розвиток спричинив зміни у підході до виробництва кондиціонерів, які стали більш продуктивними, а їх дренажні та фільтраційні системи міцніші та ефективніші.


Як результат слід сказати, що вся робота кондиціонера тримається на фреоні. Тому його своєчасна заміна визначає коректність, якість та довговічність роботи спліт-систем. Перевіряти рівень холодоагенту слід регулярно, особливо напередодні сезону частої експлуатації кондиціонерів.